Monday, November 9, 2009

how could you ? you let me down .

kenapa aku rasa macam useless gila harini ?
nahh . i dont really mind that much .
i was just teasing anyway .
btw , tanx for tonite .
T____T


kehidupan sekarang takk sama macam kehidupan sekarang . kata mama orang sekarang dah pandai . dah pandai untuk menilai yang baik dan buruk .mungkin dulu orang masih jahil dengan kehidupan masing masing . aku kata mungkin . mungkin . yalahh mana ada orang nak benda yang buruk , huduh , tak berguna , lopek . rambot sama hitam tapi hati lain lain .mungkin sipolan neh nakkan yang ini tapi sipolan neh plak nakkan yang itu .


kadang kadang kita , manusia buat salah tapi kita sebagai manusia juga malu nak mengaku . malu nak mintak maaf . itulah manusia sentiasa berasa diri betul . kadang kadang diri sendiri salah tapi kita tuding jari dekat orang lain . sentiasa nampak kesalahan orang lain tanpa sedar diri kita sendiri juga ada melakukan kesilapan . mungkin aku juga ada buat salah sesama kawan , sesama saudara , sesama sendiri . mungkin diluar sedar mungkin juga dalam sedar . segala galanya mungkin . hidup aku penuh dengan mungkin .


semua orang nakkan yang terbaek , terbaek dalam apa sekalipun perkara . aku cuba sebaik mungkin untuk menjadi manusia yang berguna , anak yang berguna , teman yang berguna , sahabat yang berguna . mungkin aku tewas dalam perjuangan medan perang sendiri . mungkin , yaaa segala galanya bermula dengan mungkin .


orang cakap kita belajar daripada pengalaman . masa lalu mengajar kita untuk menjadi lebih berhati hati . berhati hati mengatur langkah mengatur hidup . tersalah langkah musnah hidup . mungkin . takk salah kita gunakan pengalaman sebagai pedoman , pengajaran hidup . tapi tak semestinya benda yang lalu akan berulang kepada kita pada masa yang akan datang . tapi mungkin juga akan berulang . hanya Dia sahaja yang tahu :)


saya nak jadi anak kebanggaan ibu bapa saya . yaaa . aku pinjam ayat seseorang . maaf . aku tumpang pegang kata kata neh sebagai penguat semangat . jangan sampai semua usaha jadi sia sia . nasi dah jadi bubur . bukalah besar mana pun api dapur , takkan jadi nasi . kalau jadi pun , hangit . hendak seribu daya tak hendak seribu dalih . kalau itu yang aku nak , insyaallah aku usaha dapatkan . maybe usaha tak cukup kalau perasaan pon bercelaru tak tentu arah . even perasaan dah bercelaru macam telur di hujung tanduk , kalau pandai kawal insyaallah takkan jatuh then pecah . kita takkan menyesal sekarang tapi end up dia kita tak tahu .


berapa kali aku nak jatuh then slow slow bangun . sedangkan orang sekeliling kita tengok jea tanpa hulurkan tangan and ringankan beban kita . fitrah manusia hanya tahu meminta bantuan tapi bukannya menghulurkan bantuan . kenapa manusia sesama manusia susah untuk percaya sesama sendiri ? sedangkan mereka memerlukan antara satu sama lain . sedangkan kepercayaan itu mungkin menguatkan kasih sayang , ukhwah dan tali persaudaraan sesama mereka . mungkin juga kepercayaan juga yang akan membawa mereka kepada kebahagiaan . mungkin .


segala galanya bermula dan berakhir dengan mungkin .

No comments: