Sunday, January 30, 2011

KAWAN

hai rakan ! eh kau rakan aku ka fara ? erk . baiklah , hai para hadirin ! ehem , perkara yang paling membosankan dalam hidup k ialah pergaduhan . bagi akulah . sebab bagi aku bergaduh itu sangat memenatkan dan membosankan dan menyemakkan dan menyerabutkan kepala otak .


lagi lagi kalau kita bergaduh dengan orang yang kita rapat dan sayang . keluarga , rakan karib atau teman hati . for sure nak buat dekkkk pon takboleh , mesti tertahu jugak . dah kata kita sayang kannn :P


pastu perkara yang paling menyedihkan lagi dalam hidup adalah putus hubungan . dalam kes aku ni lebih kejam cakap putus kawan . HEHE . yess putus kawan inilah yang paling mengerikan yang pernah aku rasa yang paling aku nak elakkan tapi takdapat dielakkan kerana :

♥pergaduhan yang berlarutan
♥taktahan dengan kerenah kawan
♥sentiasa nak menang
♥tidak berkesefahaman
♥rasa macam betol
♥jumpa kawan yang lebih baik
♥malu untuk mintak maaf . macam tepat yang ini .


pendek kata , tiada jodoh untuk berkawan lagi . orang kata kalau kita biarkan kawan kita tu pergi dan tiba tiba dia datang balik maknanya memang dia jodoh kita . lebih comel dia memang kawan kita :) tapi macam mana kalau dia kawan kita pada mulanya tapi kita biarkan dia pergi sebab terpengaruh dengan kata kata orang lain + kita tidak mahu berusaha untuk explain benda yang sebenarnya (punca pergaduhan) akhirnya kita yang mendapat rugi , haih .


mungkin sebab aku bukanlah kawan yang terbaik untuk dijadikan sahabat dia . aku cakap mungkin . siapalah aku kannnnn . touching . baiklah , aku rasa walau sekuat mana pon kau mesti akan rasa sedih , down , keciwa , menangis bagai hantu hilang siung dah .memang ahh down gila macam nak korek kubur sendiri . tu memang extreme meroyan bila dah depresssss punya pasal . semuanyaa nak macam over ajaaa . yalahhh kita tak mintak pon benda macam nii jadi .


anyway , itulah kehidupan . sometimes buat macam takda apa apa berlaku itu lebih seronok dan menenangkan dari mengeluarkan apa yang terbuku dalam hati . kita luahkan yang lain , orang tafsirkan yang lain . nak buat macam mana manusia memang macam tuu .


tapi kalau pendam lama lama pon tak elok nanti hati sendirik yang rabak . sooooo , buat apa simpan lama lama . apa guna ada buah hati atau teman rapat kalau tak dijadikan balai pengaduan . ayuhhhh , semburkan semuanya yang terbuku dalam hati :P


kalau buah hati atau teman rapat tak mampu nak dengar luahan kita tak payahla bersahabat atau bercinta dengan mereka . wasting time you know . untuk apa ada buah hati atau teman rapat kalau bukan untuk mendengar rintihan hati . kalau tak mampu mendengar , sila sign out atau ketak jawatan sajaaaa . easy kan ? HEHE .


bila aku dalam situasi putus kawan nih , aku dah macam loser . oh noooooo !

1 . aku akan sedih dan sepi .
yalah . bayangkan kita rapat dengan kawan kita tersobot . selalu share macam macam . bayangkan , tiba tiba terputus . macam cannot go gila kan ? otometik akan teringat balik zaman muda bersama dia .

2. menangis dan membazirkan air mata .
betol kott . walaupun nampak zahir aku nih cool saja tapi batin aku tak cukup kuat untuk tanggung semua nih . mungkin belum cukup kopi cap jantan kot . HAHA . menangis adalah perkara yang takdapat di elakkan . aku lebih suka lepaskan sorang sorang dengan menangis . aku tak suka share dengan kawan , take note heh . sebab bagi aku masalah akan jadi lebih rumit bila orang ramai tahu . macam macam jalan cerita akan dikarang oleh mereka . ouh well , manusia kannnn . padahal , boleh saja relax macam tak ada apa apa jadi dalam hidup nih . berlakon memanglah senang , menanggung itu susah tahu ? it's easier said than done .

3. pandang ke depan .
lepas menangis , aku mungkin akan penat dan sebolehnya tak mahu pikir lagi . lets bygones be bygones . senang cerita , aku tak suka pikir masalah lama lama . habis menangis cuba untuk chill diri sendiri dan buat buat macam tak kisah . padahal memang kisah ponnn .


apa apa pon situasinya , aku kena lah sabar dan kuat . tabah dalam erti kata , percaya bahawa masih ada ruang dalam hatinya untuk terima aku kembali . mungkin dia tak cukup baik untuk aku ataupun mungkin aku tak cukup baik untuk bersahabat dengan dia . everything happens for a reason and the reason is mystery . aku sentiasa doakan kebahagiaan dan kejayaan dia walaupun dari jauh :)




PEOPLE OFTEN SEEK FOR MISTAKES , AND THE TRUTH IS OVERLOOKED .




1 comment:

Anonymous said...

when i read about this entry, it really reminds me of someone. yes, we as a human being, always make mistakes. kdg2 tu kita trsilap dlm mbuat kputusan. for me, jdoh tu ditangan tuhan. klau benar dia jdoh kita, insysAllah, wlau apa pun yg jd, cnta tu psti akn bsatu. tp i just want to share a little about my opinion, klau kita explain kn apa yg tbuku di hati. insyaAllah, akhir nya xkn rugi :)