Monday, June 15, 2009

saya penduduk kampung tegar !


Dulu aku rajin bermain kat luar rumah . Dan majoriti kawan-kawan aku dulu semuanya lelaki . Haha . Dan yang peliknya , akulah yang selalu menjadi ketua , hero , dan pemenang bagi setiap permainan yang kitorg main . Ingat lagi acik , yit , yat , dan sapa tah lah yang selalu kena buli ngan aku , seorang perempuan . HAHAHA


Skrang aku lebih gemar memerap dekat rumah . Aku tak kenal orang kampung , orang kampung pon tak kenal aku . Ataupun hang out dgn kawan-kawan aku yang majoritinya kini , perempuan . Hoih , suda remaja dan akil baligh . Malu tauuuuu nak bergaul dengan lelaki lagi . Lainlah kalau classmates . tu pon kamarul ngeng dengan fahmi bunguks sajaa .


Dulu aku selalu menangis if takdapat follow ayah n mama keluar . Siap hentok pala kat lantai , bergulen gulen minta simpati . Rasa nak humban dalam jamban pun ada aku time uh . Haha . Terpaksa laa ayah ngan mama pujuk aku sampi aku cairr abesss . Sampai aku tido tebungkang .



Skrang takperlu menanges , melalak , meraung bahkan meroyan lagi da . Aku just salam tangan ayah or mama . Then bagi salam . If dengan mama , selalunya aku cium pipi dia bebanyak . Dengan ayah poncium bebanyak jugak . Tapi ayah cakap da besar tkleh mcm dulu lagii . Mebi ayah segan kut . Lagipun islam pon suruh jaga batas walopon sebagai anak and ayah . but aku tkhirau . maseh menjalankan rutin sebagai anak yang baek :D
aku sukaaaa cium mereka xpeceli pengikut kecil aku . Sampai menangis babeh . Bukan ganas apa , tapi perasaan sayang yang menebal terhadap mereka :P Along plaks terlalu tkmalu mahu dicium sebegitu rupa jugak sebelum p kerja . So terpaksa la cium beliau juga . bahaha . Acik tkbagi cium dy lagi . Tambah tambah depan kawan kawan aku . Malu kut . tapi aku tkmalu . HUAHUA .



Dulu sewaktu aku berumur dalam lingkungan 5 tahun , style aku macam lelaki walopon berambut panjang . Selalu ikut acik masok utan cari burung . Ayah plaks suka memancing so aku pon tumpang lapan kaki memancing jugak even panas . Arwah abang difa pon suka bawa aku jalan jalan . aku rindu semua tuu. Ouh abang difaaaa! imy :(



Skrang tak lagi . Aku da makin matang . ehem ehem . Daa tau nak bezakan baik buruk . Bertudung adalah pilihan aku . Sebagai seorang muslim , of cos laa wajib menutup auratt kannn ? :D Walaupun skrang neh , terlalu banyak pengaruh - dari barat . Masyallah . Haha .



Dulu , hampir setiap hari aku tido awal . Selalunye pukul 9 laa kan . pelaja sekolah rendah . Biasalaa . Taktido jea , hah . Denga laaa suara mama berkumandang meleter . Mana biasa dulu tido takcukup 8 or 9 jam . Sampai sekolah , menangis ngadu kat cikgu "Saya mengantuklah cikgu . Wuwu . Nak balikk . Mamaaaaaa ayahhhhhhh " . Haha
. Tipu jaa .



Skrang , mana main da tido awal awal neh . paling awal pun tido , pukul 1 . Ahah . Paleng lambat pukul 3 then kol 6 bangun . Study katanya . Padahal , study sambil online . Shabass beteh ! HAHHAA .



Dulu selalu berangan , da besar nak kawen ngan membe baik . Time tuh aku minat gila laa kat sorg mamat sebaya aku neh . Nama dia ****** . Alaa , dunia tadika . Tapi aku minat kat dia sorang jea till aku darjah 3 tuhh . Ecece , pikir dia laaa suami aku en . Cetttt !


Skrang , aku da takheran da . Jodoh sume uh kat tangan tuhan . Lagipun aku neh muda lagi hah . And normal laaa kita as remaja selalu ada couple couple . HAHA . first time aku couple form two sampaai last year , aku da takda couple couple neh . Alasan , nak focus kat spm . Tapi ati remaja , mana bole tunggu tunggu . Nak juga tuhh . AHHAHHAHA . Tipu tipu . Takmau dah :S



Kenangan masa kecik memang susa nak lupa . Lagi lagi kita teringat secara tiba tiba , memang kompem ! kita sengih sensorg . rasa macam cepat sangat masa berlalu . rasa cam takpuas jea jadi budak kecik , jadi perhatian . hahaha :')

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

im strong when im on your shoulder, u raise me up, to more than i can be

I love you ayah, mama





tanpa ayah , takmungkin adanya aku .
ikut kata Science laa kannn :D

aku sayang dorg nehh .
ohh sayang abesssssssssss !
lagi sayang , sama mama laa :D
tkleh jejauh ngn dorg , aku senang meroyan.
sangat bahaya kannn ? :p

sapa taksayang parents dorg
of cos aaa sume sayang
if ada yang taksayang uhh
g tempeleng muka sendiri ,
tkyah jadi manusia . longoi !


BOTH OF YOU , thanks for everything !
SANGAT SUSA nak balas jasa mama ayah
BUT ! i'll try as hard as i can
to bring some HAPPINESS in our family :)
ehh , bukan sikit , but banyakkkkkkk !


1 comment:

shafiq shukri said...

cewah.
kecik2 ada bf.
hoho