Friday, February 25, 2011

dunia sekarang memang dah melampau .

aku marah sekarang ni . marah sangat ! dah lama tak tengok televisyen , semalam aku tengok dengan mama . mama dok kecoh kes bayi comel yang mukanya comel macam aku sikit . eh tak , bayi tu comel sikit aku comel banyak :D


ceritanya macam ni . pada suatu hari , ececeh bajet budak tadika apa fara ni ? baiklah, baiklah . berita tersebut adalah mengenai bayi yg baru dijumpai oleh pihak berkuasa . bayi comel tu dijual kepada keluarga kayakk yang tak mempunyai anak , senang cerita laki bini yang mandul . tapi urus niaga tersobot tidak berjaya sebab abang polis kita terer .


walaupun abang polis kita terer tapi masih banyak lagi kes jual bayi dalam malaysia nih . yang aku pelik , masih ada ibu bapa sanggup jual anak ? terutamanya si ibu . sanggup kau ? sanggup ?! dasar binatang ! tak takk takkk . binatang lebih mulia dari manusia dalam hal ni . si ibu dan si bapa yang jual darah daging sendiri ibarat menjual diri sendiri .


bila dah tanya si ibu atau si bapa , jawapan mesti nak sama sahaja . tak mampu nak sara anak kecil tu , tak pon belum bersedia lagi . podahhhhceit ! melayan nafsu serakah kau tahu . nak jaga anak kau tak tahu . ada pula klinik swasta dekat selayang menjalankan sindiket jual bayi . itulah manusia . kejarkan kemewahan dunia semata mata . aku yang hidup ala kadar pon masih hidup sampai sekarang lagi :P


marah lama lama pun tak elok , nanti hilang kecomelan . okayy cepat cepat tutup window !



5 comments:

niesasukasuki said...

entry mcm ni sy suka.thumbs up ! oredi follow.
oh sebelum tu kentut sy tak busuk ok dear.hahaaa...

farrawatif said...

bahaha tanx sudi follow .
follow u back ~

MFBJ said...

erm2....amalan jahiliah tu...kalau dulu, bayi perempuan ditanam sbb nk jga maruah, tp laa ni laki ka pompuan ka, byk jea kena buang sana sini...sbbnye??? ntahlaa........

farrawatif said...

sbb xdpt didikan kot .
aku xphm ahh org sekarang ni .
rezeki buang mcm tu saja .
=.=

izyaniliyana said...

perghh..entry pya la lma..beta baru nk baca..katak bwh ktil tol..hahaha..bgos fara..k.yan ni jrg bc brita..bkn jrg la..sng ckp xpenah..hehe..rjin2 la cita ceni sllu ek..wwweee~