Wednesday, February 9, 2011

keluarga yang superCOOL .

wallaaaa . now i finally have a few times of my owns :)


aku ada keluarga yang super . ayah yang cuperCOOL , mama yang superBAIK , siblings yang superHEBAT . semuanya nak super saja .


masa sekolah rendah dulu semua kawan kawan ingat aku tidak berbapa . hari hari mama yang hantar aku ke sekolah . senang cerita anak yatim . bukan rais yatim yo . eshhhh sedih tau nyahhhh . aku ada ayah , cuma ayah tak selalu ada dekat rumah , kerja . dari darjah satu sampai tingkatan lima ayah tak pernah pergi tandatangan buku rekod kemajuan aku , join apa apa aktiviti yang ada dekat sekolah even pergi bermesyuarat pibg . ayah kata wasting time pergi join semua tuu . bapak kau ada cakap macam tu ?


yang penting kami belajar betul betul . maka akan dapat ganjaran di suatu hari nanti . even tak pernah buat semua tuu , bapak aku masih ambil berat pasal pelajaran kami adik beradik . still tengok kemajuan kami adik beradik . ayah hanya bagi duit dan segala keperluan kami sekeluarga dipenuhi itu pon dah cukup bagi aku . setiap hujung bulan ayah balik , mesti dapat macam macam . kami dah biasa hidup macam tuu . mama aku kuat semangat , cantik , jelita , baik dan berhati mulus . tak pernah bersungut pon sebab dah biasa kena tinggal jaga anak anak sorang diri . baiknyahhhhhhh , mama aku .part ni memang aku tabik toing toing .


aku ada lima adik beradik , campur kucing dua ekor jadi tujuh . kami saling melengkapi . bergaduh tak pernah lama , paling lama dua jam kot lepas tu baik balik . HIHI . kalau bergaduh pon macam tak bergaduh (?) duduk dalam bilik berasingan pon kami masih bercontact dalam laman sesawang , bermesej mesej tanya khabar . seronok bukan ? tapi kalau salah sorang tak ada dekat rumah mesti rasa lost gila . semua muka tak berkhasiat . tsskkk tsskkk T___T


kami dah biasa buat kerja bersama dari kecik . semuanya secara berjemaah . bila semua dah ada baru makan , masuk waktu solat semua kena ada dalam bilik solat . setiap malam , mama yang ajar kami baca quran sampai pandai , sampai aku jadi qariah sekolah rendah dulu . mama tak suka kami cakap 'aku hang' dengan adik beradik . semua ada gelaran masing masing . along , acik , kakcik dan adik . pernah satu hari tuu aku ada dengar kawan aku cakap macam nih , ' puki hangggg ' . time tuh i was like apa benda tuhhh ? lalu pulanglah budak kecik yang suci ini bertanya dengan dungunya .

: mama , puki tu apa ?
: haipp , dengar mana nih ?
: kawan cakap tadi . puki tu apa mama ?
: tak elok cakap macam tuu . jangan ikut depa .
: okay . tapi natang apa ?
: puki tu yang kita punya . shhhh malu .
: -_____-

bila dah besar , masing masing buat kerja sendiri . tapi kami masih macam dulu . hari hari makan berjemaah cuma solat saja kadang kala berjemaah . ayah dah lama tak kerja , since aku tingkatan dua . kontrak dalam malaysia dah habis , tinggal luar negara saja . maka kami sekeluarga bersatu . ececeh . kami suka gelak kuat time makan , ayah selalu buat lawak sampai tercirit . sumpah lawak . kami suka kentut kuat kuat , kira paling hebat ahhh dalam rumah ni . ayah yang ajar . TEEHHHEEE .

No comments: